Közölték azt is, hogy az élményt ajándékozók aránya a 18-24 éves fiatalok körében a legnagyobb, eléri a 80 százalékot.
 
Hozzátették, bár a válaszadók túlnyomó többsége örül minden élményajándéknak, kevesen reménykednek abban, hogy meg is kapják az áhított élményt.
 
Az elemzés alapján a legelterjedtebb színház- vagy egyéb kulturális eseményre szóló jeggyel meglepni másokat: a felmérésben résztvevők és élményt ajándékozni kívánó válaszadók 65 százaléka tesz így idén. A második legnépszerűbb élményajándék a belföldi wellness utazás (46 százalék), ami a férfiak körében még ennél is magasabb arányban (59 százalék) kedvelt ajándéktípus. Népszerű ajándéknak számít még az étterembe szóló ajándékutalvány (35 százalék) és a wellness-programok (29 százalék) is.
 
A kutatásban arra is rákérdeztek, hogy ki milyen élményajándéknak örülne a legjobban: ugyanolyan arányban voltak a válaszadók (88 százalék), akik a külföldi és/vagy belföldi utazásnak, városlátogatásnak, valamint belföldi wellnessajándéknak örülnének. Ezzel együtt csak a válaszadók kis része reménykedik abban, hogy a vágya teljesül - 6 százalék a külföldi utazások, 7 százalék a városlátogatások, 9 százalék a belföldi wellness esetében az aránya azon válaszadóknak, aki vélhetően meg is kapja az áhított utazást.
 
Jellemző minden típusú élményajándékra, hogy a válaszadók többsége örülne a különféle típusú élményeknek, mégis kevesen gondolták azt, hogy kapnak is a vágyott típusú programból. Például annak ellenére, hogy a válaszadók 65 százaléka tervez színházjegyet adni és 75 százalékuk maga is örülne ennek az ajándéknak, mindössze 15 százalékuk gondolja úgy, hogy fog is kapni.
 
Élményajándékra átlagosan 25 ezer forintot terveznek költeni a kérdőív kitöltői, de minden negyedik válaszadó több mint 40 000 forintot tervez elkölteni az élményre - a férfi ajándékozók közt az arány magasabb, 29 százalék.